Aktiviteternes rækkefølge
Eleverne deltager i syv aktiviteter på LIFE Campus. Aktiviteterne følger kronologien i del 1 "På LIFE Campus". Dog foregår "Maksimal iltoptagelse" og "Anaerobt arbejde" sideløbende.
Anvendelse af undervisningsplatformen
Undervisningsplatformen anvendes på storskærme i laboratoriet og Kolossalen. Fra undervisningsplatformen kan du vise alt relevant materiale (illustrationer, figurer, slides osv.). De aktiviteter, der afvikles på LIFE Campus, har to lærerguides: en rettet mod både den besøgende lærer og dig og en rettet specifikt mod dig som LIFE-underviser.
Eleverne skal ikke anvende undervisningsplatformen på egne devices under besøget på LIFE Campus, men elever og lærere har adgang til alt materiale før, under og efter besøget.
De fysiske materialer, der udleveres og udfyldes på campus, findes også i digital form på undervisningsplatformen, så elever og lærere kan tilgå det i forbindelse med udarbejdelse af afleveringer eller forberedelse til eksamen efter besøget.
Eleverne arbejder i gennemgående forskerteams på ca. tre elever under hele besøget på LIFE Campus. Gruppedannelsen foregår som en del af forberedelsesmodulet på gymnasiet før besøget.
Der er to elever, der skal gennemføre VO2 max-test, og to elever, der skal gennemføre wingatetest. De oplever større anstrengelse end resten af eleverne. De fire forsøgspersoner får derfor mulighed for at tage et bad på skift på handicapbadeværelset på LIFE Campus. Der vil ikke være adgang til bad for de øvrige elever.
Du finder forløbets samlede materialeliste nedenfor.