Indhold | Fagligt fokus | Særlige forhold | |
---|---|---|---|
Lektion 1-2 | Introduktion | Fællesfaglig | Eleverne planter bygplanter. Kræver faglokale |
Lektion 3-4 | Klima og demografi | Geografi | |
Lektion 5-6 | Næringsstoffer | Fællesfaglig med fokus på biologi | Eleverne skal lave egen gødningsblanding. Kræver faglokale |
Lektion 7-8 | Udvaskning til vandmiljøet | Fællesfaglig med fokus på biologi | Gennemstrømning i jord. Kræver faglokale |
Lektion 9-10 | Katalyse | Fællesfaglig med fokus på fysik/kemi | |
Lektion 11-12 | Katalyse og reaktionshastighed | Fysik/kemi | Skal udføres i et fysik/kemi-lokale.. |
Lektion 13-14 | Katalyse og overfladeareal | Fysik/kemi | Skal udføres i et fysik/kemi-lokale. |
Lektion 15-16 | Ammoniakproduktion | Fællesfaglig med fokus på fysik/kemi | |
Lektion 17-18 | Udvaskning af næringsstoffer | Fællesfaglig med fokus på biologi | Udvaskning af næringsstoffer. Kræver faglokale |
Lektion 19 | Landebyggerdilemmaet | Fællesfaglig | |
Lektion 20-21 | Udviklingsprogram for Mali | Fællesfaglig med fokus på geografi | |
Lektion 22 | Evaluering | Fællesfaglig |
LIFE Support
LIFE Fonden
Biologiens Vej 5
DK-2800 Kongens Lyngby
Danmark
Besøg os
LIFE Fonden er støttet af Novo Nordisk Fonden. Copyright © 2018-2025, All Rights Reserved