






| Indhold | Fagligt fokus | Særlige forhold | |
|---|---|---|---|
| Lektion 1-2 | Kan du leve uden plast? | Fællesfaglig | I skal lave en holdningslinje, der kræver plads. |
| Lektion 3-4 | Livscyklus og LCA | Fællesfaglig med fokus på biologi og geografi | |
| Lektion 5-6 | Bioplast | Fysik/kemi | Skal udføres i et fysik/kemi-lokale. Bemærk, at rengøring af bægerglas tager lang tid. Sørg for at afsætte mindst 15 minutter. |
| Lektion 7-8 | Plastens kemi | Fællesfaglig med fokus på fysik/kemi | I skal lave en fangeleg, der kræver plads |
| Lektion 9-10 | Vælg jeres råstof | Fællesfaglig med fokus på biologi og geografi | |
| Lektion 11-12 | Stresstest | Fællesfaglig med fokus på fysik/kemi | Skal udføres i et fysik/kemi-lokale. Eleverne kan medbringe hverdagsprodukter, som de kan bruge i testen. Se aktivitetens lærerguide for mere info. |
| Lektion 13-14 | Made in ... Denmark? | Geografi | |
| Lektion 15-16 | Test jeres bioplast, og Vælg produktion og transport | Fællesfaglig | |
| Lektion 17-18 | Opsamling på stresstest | Fællesfaglig med fokus på fysik/kemi | Skal udføres i et fysik/kemi-lokale eller i et andet lokale med adgang til vand. |
| Lektion 19-20 | Plast som affald | Fællesfaglig med fokus på geografi | |
| Lektion 21-22 | Vælg brug og bortskaffelse | Fællesfaglig | Eleverne skal gå rundt på skolen og løse dele af opgaven. |
| Lektion 23-24 | Sammensæt jeres LCA og Evaluering | Fællesfaglig |




LIFE Support
LIFE Fonden
Biologiens Vej 5
DK-2800 Kongens Lyngby
Danmark
Besøg os
LIFE Fonden er støttet af Novo Nordisk Fonden. Copyright © 2018-2025, All Rights Reserved